Ihanaa vihdoin saatiin kaverin kämppä laitettua kuntoon ja sain kamat perille. Monen monta mutkaa matkassa olikin. Onnea vaan uuteen kotiin. Ystävälläni on ollut kova elämän koulu etenkin lähiaikoina, joten on todella ihanaa kun pystyy auttamaan vaikka sitten edes käytännön asioissa. Nyt varmaan alkaa päivä paistaa sinne risukasaan :) Tulee ihan itse hyvälle tuulelle kun toisella on asiat nyt hyvin.

Kesä ja kuumuus. Ei kovin nautinnollinen aihe, etenkin kun sattuu olemaan todella herkkä auringolle. Liekö syynä lääkitys, sairaus vai ihan vain väsymys. Kun väsyttää niin kuumuuskin tekee hulluksi. Ulkona huomaan meneväni aivan kyvyttömäksi. En saa mitään puhtia itseeni. Olen onnellinen että näillä pahimmilla helteillä ei tarvitse olla töissä ja istua ulkona paria tuntia päivässä. Oleskelen kotona ja unelmoin järvestä. No ehkä hieman shoppailen siinä välissä. Olen muistaakseni lukenut, että näiden lääkkeiden kanssa voi tosiaan tulla auringolle herkemmäksi. Päätä särkee ja huimaa koko ajan. Ihan kuin olisi auringonpistos heti kun ulos astuu. Pitäisi vain päästä uimaan :)

Olen ollut nyt ilman lääkkeitä suunilleen 2 viikkoa enkä huomaa  mitään eroa. Mietin, että pitäisikö lopettaa lääkkeiden syönti kun eivät ne auta kuitenkaan mihinkään ja sivuoireet ovat aika inhottavat (mm. hiustenlähtö). Mutta se pelottaa, että jos oireet kuitenkin pahenevat pikkuhiljaa, olen kuitenkin ollut lääkkeittä vasta kaksi viikkoa. Pitäisikö jatkaa lääkkeitä vai  kokeilla ilman? Tiedän, että voin aina aloittaa lääkityksen uudestaan, mutta mitä jos se ei jostaan syystä sitten tehoa sitäkään vähää mitä se nyt ehkä tehoaa? Solusalpaajat ovat kuitenkin sen verran tujua kamaa ettei  niitä viitsisi ilman tehoa syödä. Samoin antibiootteja, ne ovat kuitenkin pahasta koko kropalle.

Tässä pieni kommellus joka meille suolisairaille taitaa olla aika arkipäiväistä, mutta tapahtui minulle ekaa kertaa. Olin yleisessä vessassa ja istuskeltuani siinä jonkin aikaa tajusin, että vessassa ei ole paperia. Yleensä minulla on AINA laukussa jossain piilossa paperia tai kosteuspyyhkeitä juuri tällaisia tapauksia varten. No tällä kertaa tietysti ei ollut. Hetken siinä istuin ja odottelin josko joku tulisi vessaan ja voisin pyytää paperia. Ketään ei tullut. Ei siinä sitten muuta kuin pikkuhousut pois ja niillä pyyhkimään. Onneksi oli hameen kanssa legginsit ettei paljaan takamuksen kanssa tarvinnut hengailla. Kerroin poikaystävällenikin, joka ei voinut muuta kuin nauraa. Sanoin, että jonkun mielestä voisi olla kovinkin seksikästä ettei minulla ole pikkuhousuja. Poikakaveri palautti maan pinnalle ja huomautti, että jos tietää miksi niitä pikkuhousuja ei ole, niin ei välttämättä näe asian seksikästä puolta. No hyvä naurut saatiin, ja muistan tästä lähtien AINA tarkistaa etukäteen onko vessassa paperia, pitää paperia mukana laukussa ja pitää ylimääräiset pikkuhousut käsilaukussa :D Ihan vastaisuuden varalta.

Mukavaa kesää kaikille, toivottavasti nautitte lämmöstä enemmän kuin minä :)