Tänään soitin Gastro-hoitajalle. Selitin tilanteeni, että ei enää jaksa olla töissä ja paha olo, väsyttää ja tilitin kaiken. Hoitaja sanoi sitten että sano vaan kuinka paljon haluat sairaslomaa. Sanoin, että kunhan nyt siihen asti ainakin kunnes on seuraava lääkäri aika. No lääkäri ajasta ei mitään apua ole, mutta on helpompi selittää tilannettaan ihan kasvokkain kuin puhelimessa yrittää selittää jotain. Lääkäri soitti minulle sitten parin tunnin kuluttua ja kyseli että koskas minulla on viimeksi ollut mahan takia sairaslomaa. Selitin että ei ole ainakaan vuoteen ollut, että tällä linjalla olin päättänyt vetää ennenkuin sitten kaadun maahan. Ja nyt on tullut sen aika, että enää ei vain jaksa. Olen enemmän haitaksi töissä kuin avuksi. Lekuri myönteli, ja sanoi että tilanteeni on kyllä hankala, koska se ei ole paranemaan päin, mutta ei hän voi parin vuoden sairaslomaakaan antaa. Sanoin että en nyt ole paria vuotta pyytämässä, että jos nyt aloitetaan ihan siitä parista kuukaudesta vaikka. No sairaslomaa on nyt sitten siihen asti kunnes saan uuden lääkäriajan, postissa tulee, heti kun kerkiää.

Vähän ihmettelin lekurin asennetta. Miksi olisin heti paria vuotta sairaslomaa ottamassa? Ja jos niin paljon jostain syystä tarvitsen, niin toki sen voi osissa ottaa. Eihän sellaista saikkua voi heti kirjoittaakaan. Mutta ehkä lekurikin ajatteli että pitkä saikku tässä on varmaan tulossa, kun ei tilanteelle mitään voi oikeastaan tehdä. Hieman pelkään että nyt tulee uhkavaatimus, joko avanne, tai sitten he katsovat että olen tarpeeksi terve töihin, jos en edes avannetta katso tarvitsevani.  MUTTA jos minulle avanne tulisi, joutuisin sairaseläkkeelle henkisistä syistä. Eli itse odottelen lähinnä jotain uutta hoitokeinoa siihen asti kunnes on hengenlähtö kyseessä. Mutta katsotaan nyt mitä se lekuri sairaalassa sitten keksii. Tilanteeni on todella hankala, tiedän sen. Sentään sanoi, että on se ihme että olen näinkin pitkään sinnitellyt pelkällä tahdonvoimalla.