Syksy on ihanin vuodenaika. Vaikka alkaa ollakin kylmä on olo silti lämmin. Syksyn sävyt, tuoksut, tunnelma saa aikaan hyvän olon. Olen niitä harvoja ihmisiä jotka piristyvät mitä lähemmäs talvi tulee ja masennun aina kesäksi. Rakastan syksyä ja talvea. Kevät on ihana vuodenaika myös, mutta se jo enteilee kesää mikä ei ole minulle erityisemmin mieleen. Sysy ja talvi ovat minulle taikuuden ja mystiikan aikaa, ehkä se johtuu siitä että olen itse syntynyt alkutalvesta.




Tilasin juuri kasan ihania syysvaatteita. Minulle tulee aina halu uuteen kun vuodenaika vaihtuu. On aika laittaa kesävaatteet piiloon ja alkaa pikkuhiljaa ottamaan talvivaatteet esille. Ainoa huono puoli kylmyydessä on se, että aamulla joutuu viemään koiruuden kylmässä ulos, eikä sen jälkeen tee enää mieli mennä nukkumaan :) Ja kuinka ihanaa onkaan käpertyä hämärässä vielä hetkeksi sängyn pohjalle, laittaa vaikka muutama kynttilä lipaston päälle ja vain köllötellä hetki.

 



Pimeys on vapauttavaa. Ei haittaa yhtään että aurinko ei paljoa paistele, ja vaikka paistaisikin se ei luo tukahduttavaa kuumuuttaan jokapuolelle. Toivon niin että tänä talvena olisi yhtä ihania hankia ja yhtä paljon lunta kuin viime talvenakin. Ihanaa syksyä ja talven odotusta kaikille.